یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵
۰ نفر

با اعطای مهلت یک‌ساله به سربازان ملی‌پوش احتمال دارد نورافکن و جلالی به سپاهان و استقلال برگردند.

امید نورافکن

هفته گذشته انتشار لیستی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران که مشمول خدمت سربازی هستند، رسانه‌ای شد و توجه‌ها را به‌خودش جلب کرد. موضوع اصلی سر این بود که بیشتر این بازیکنان باید در تیم‌های نظامی بازی کنند. مثلا اینکه بازیکنانی مثل امید نورافکن و ابوالفضل جلالی فصل آینده را در ملوان سر می‌کنند و بازیکنان لژیونر هم درصورت بازگشت به ایران بلافاصله یا باید راه ملوان را در پیش بگیرند یا پیراهن فجرسپاسی را به تن کنند. سالیان قبل قانون این بود که بازیکنان شاغل در لیگ برترتا ۲۸سالگی از سربازی معاف بودند و ملی‌پوشان هم تا ۳۰سالگی اما تمدید نشدن این قانون، چالش جدی برای فوتبالیست‌ها و همچنین باشگاه‌ها ایجاد کرد و در ۲سال گذشته، چند بازیکن مطرح در لیگ برای پشت سر گذاشتن خدمت سربازی، راهی ملوان شدند. اما آخرین اخبار حاکی از این است که دوباره تغییراتی در قوانین ایجاد می‌شود و شاید این تغییرات به نفع بازیکنانی باشد که دوران سربازی‌شان را پشت‌سر نگذاشته‌اند.
در لیستی که هفته گذشته منتشر شد نام مهدی ترابی، مهدی قائدی، علیرضا بیرانوند، حسین پورحمیدی، محمدامین حزباوی، سعید عزت‌اللهی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، سامان فلاح، محمد قربانی، آرمین سهرابیان، سیدمحمد کریمی، محمد خدابنده‌لو، سعید سحرخیزان، حسین گودرزی، ابوالفضل جلالی، پیام نیازمند، سیدمجید حسینی، علی قلی‌زاده، امید نورافکن واللهیار صیادمنش به چشم می‌خورد. از بین این نفرات پیام نیازمند به‌دلیل درگذشت پدرش، احتمالا کارت پایان خدمت را می‌گیرد و جلالی و نورافکن هم راهی ملوان شده‌اند اما سایر بازیکنان شرایط متفاوتی دارند.
قائدی، عزت‌اللهی، آزمون، جهانبخش، قربانی، سحرخیزان، حسینی، قلی‌زاده و صیادمنش نفراتی هستند که در خارج از ایران فوتبال خود را ادامه می‌دهند و احتمالا تا زمان بازگشت به ایران، مشکلی آنها را تهدید نخواهد کرد. ترابی، بیرانوند، پورحمیدی، فلاح، سهرابیان، کریمی، خدابنده‌لو و گودرزی، بازیکنانی هستند که با معافیت تحصیلی توانسته‌اند خدمت را عقب بیندازند اما با پایان سنوات باید خود را به نظام وظیفه معرفی کنند.

قانون تغییر می‌کند؟
از ۱۰روز پیش خبرهایی درخصوص احتمال به تعویق افتادن خدمت سربازی برای بازیکنان ملی‌پوش مطرح شد و حالا می‌گویند قرار است این طرح اجرایی شود و خدمت سربازی آنها یک سال به تعویق بیفتد. دلیل این موضوع، حضور تیم ملی در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی است و ظاهرا فدراسیون فوتبال در این مدت مکاتباتی را با ستاد کل نیروهای مسلح انجام داده تا بازیکنان ملی‌پوش داخلی و لژیونرهایی که مشمول خدمت سربازی شده‌اند، در فصل جدید هم بتوانند در تیم‌هایشان حضور داشته باشند. البته این طرح فقط شامل بازیکنان و لژیونرهایی است که عضو تیم ملی شده‌اند و برای مثال بازیکنی مثل رضا میرزایی که در تمرینات ملوان حضور دارد، مشمول این قانون نمی‌شود.
این روزها تمرینات ملوان در حالی پیگیری می‌شود که امید نورافکن خودش را به انزلی رسانده ولی جلالی هنوز در تمرین ملوان شرکت نکرده است. اگر قانون تغییر کند، شاید تیم فصل بعد این دو بازیکن هم عوض شود. یکی از مربیان ملوان به همشهری می‌گوید:«ظاهرا نامه‌ای به باشگاه رسیده که قرار است خدمت سربازی بازیکنان ملی‌پوش و لژیونرها به تعویق بیفتد. با این شرایط نورافکن با ترک تمرینات ملوان به سپاهان بازمی‌گردد و جلالی هم در استقلال ماندگار خواهد شد.»
هر چند این خبر هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده ولی فدراسیون فوتبال از مدت‌ها پیش به‌دلیل در پیش بودن مسابقات مقدماتی جام‌جهانی، به‌دنبال این بود که خدمت سربازی ملی‌پوشان را به تعویق بیندازد. اگر اتفاقی غیرقابل پیش‌بینی رخ ندهد، امکان دارد تا چند روز دیگر خبر تعویق خدمت سربازی ملی‌پوشان به‌صورت رسمی اعلام شود.

کد خبر 868267

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha